Właśnie trwa przedsprzedaż podręczników głównych do Miasta Mgły, systemu, który skradł serca ludziom na całym świecie. W końcu nie codziennie możemy wcielić się w zupełnie zwyczajnych ludzi – budowlańców, nauczycieli, sklepikarzy czy Pana Zdzicha z ławeczki pod blokiem – w których obudziła się cząstka LEGENDY. Ci, którzy już zajrzeli do podręcznika lub Zestawu Startowego, który dostępny jest w ofercie Black Monk Games od dłuższego czasu, doskonale wiedzą, że to ziarenko mocy może pochodzić od niemalże wszystkigo – bogów, demonów, istot z innych wymiarów, bohaterów baśni czy nawet idei.
Jak więc zabrać się do tworzenia własnego Riftera – właśnie takiej zwyczajnej-niezwyczajnej postaci? Tu przychodzi nam z pomocą Przewodnik Gracza, w którym krok po kroku dobierzemy dla naszej wymarzonej postaci odpowiednie motywy i zaplanujemy jej ścieżkę rozwoju. Przykład? Nic prostszego! Poznajcie Erica Woodmana, niegdyś korporacyjnego śledczego, dziś stolarza, w którym przebudził się Mythos Łowcy. Tak, TEGO Łowcy, od wycinania serc pięknych niewiast i podawania ich w sosie własnym oziębłym królowym.
Na początku może się wydawać, że wymyślenie postaci to droga przez mękę, ale uwierzcie – wystarczy mieć jakikolwiek zarys tego, kim chcecie zagrać, żeby kolejne elementy zaczęły wpadać na swoje miejsca. Bo tak właśnie tworzy się Rifterów w Mieście Mgły, niczym dobrze zaprojektowane puzzle. Pozwólcie więc, że przejdę pokrótce przez to, w jaki sposób powstał Eric:
- Wpis na stronie Black Monka dot. eksperymentowania z systemem zasiał pewną myśl w mojej głowie. W poście przytoczono Mythos Królewny Śnieżki, a czymże by była jej historia, gdyby zabrakło w niej Łowcy… Zwłaszcza, że na historię Łowcy spojrzano już nieco inaczej w filmach Królewna Śnieżka i Łowca oraz Łowca i Królowa Lodu. Może nie jest to kino wysokich lotów i fabularnie zalicza sporo dołków, ale wciąż może być kawałkiem niezłej inspiracji do RPGów.
- No dobrze, to już miałam Mythos. Czym zatem mógł się teraz trudnić Eric? Tropiciel? Nie, to zbyt oczywiste… Stolarz! W końcu smykałka do drewna, jako powiązanie z lasem, mogła przyciągnąć czającą się gdzieś na granicy rzeczywistości legendę. Alternatywą był Rzeźnik i jeśli komuś taka opcja bardziej pasuje – bring it on! Wydawało mi się jednak, że musiał mieć jakieś inne zajęcie, takie, które mogło doprowadzić go do upadku… A więc pracował w korporacji, a CEO była bezduszna kobieta sukcesu (brzmi znajomo, co?), która zniszczyła mu życie. Mamy to!
- Backstory gotowe, trzeba więc przejść przez mechanikę. Ponieważ Eric wydawał mi się mocno jeszcze ugruntowaną w rzeczywistości Miasta postacią, postawiłam na schemat 3 motywy Logos + 1 motyw Mythos. W ten sposób dostał swoje Trzecie Oko, czyli Urodzonego Tropiciela, który pochodzi od Łowcy. Potem przyszło do motywów pochodzących z jego Logos (Pracownik fizyczny), czyli Stolarz (Rutyna), Pas narzędzi stolarskich (Dorobek) oraz Stanąć na nogi (Misja). Dobranie tagów do każdego z motywów kręciło się wokół pytań przedstawionych w podręczniku, np. czy jest ktoś kto mu towarzyszy w wyjątkowych sytuacjach – Ekipa do zadań specjalnych w motywie Stolarza. Do tego egzystencjalne pytania lub głębsze motywacje / poglądy na świat w Tożsamościach i Sekrecie oraz Tagi słabości, które od czasu do czasu utrudnią mu życie. Dla wygody dorzuciłam sobie od razu pierwsze rozwinięcia, do których mogę dążyć.
Jeszcze tylko obrazek (przerobione w PicsArt zdjęcie z Unsplach od Jakoba Owensa i można siadać do stołu. Całość tego procesu – od wymyślenia Mythosu do zamknięcia PDFa – zajęła mi niecałą godzinę, z zabawą grafiką w tym licząc. Tak, wcześniej znałam tę mechanikę. Wymaga trochę wprawy i zrozumienia, ale jak już się złapie bakcyla… Mam nadzieję, że sami się przekonacie. A tak wygląda część karty, PDF jest do Waszej dyspozycji:
Gotową kartę możecie pobrać kilkając na obrazek powyżej lub wchodząc w ten odnośnik. A gdybyście chcieli pobrać pustą kartę wraz z kartami pomiaru lub inne darmowe materiały do tego systemu – koniecznie zajrzyjcie tu.
Dobrej zabawy!